Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 7: Çalışanlar İle İletişim Kurmak - anadolupass.com.tr

Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 7: Çalışanlar İle İletişim Kurmak

En son haber, duyuru ve kampanyalardan haberdar olun
Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 7: Çalışanlar İle İletişim Kurmak

Bir işletme kurucularından en alt kademede bulunan çalışanlarına kadar tamamı ile bir bütün oluşturarak başarılı bir yapıya kavuşabilir. Bu bütün içerisinde elbette ast-üst ilişkisi ve kademeli bir çalışma sistemi yer alabilir. Ancak bu mesafeler birbirinden çok uzak bir noktaya doğru ulaşmaya başladığında, işletme içerisinde kopukluk ve verimsizlik ortaya çıkacaktır.

Daha açık bir şekilde anlatılması gerekirse, bir yönetici sadece kendi altında bulunan kademedeki personel ile iletişimde bulunup, diğer personeller ile iletişimini koparırsa, bu personeller kendilerini şirketin bir parçası olarak hissetmeyecektir. Şirketteki her personelin yani hem ofis personeli hem teknik personel hem de güvenlik görevlisi gibi her kişinin kendini şirketin bir parçası olarak hissetmesi için aradaki iletişim bağının koparılmaması gerekir.

Çalışanlar İle İletişim Seviyesi Ne Olmalıdır?

Bir işletmede genellikle verimliliği artırmak için ofis çalışanlarının veya üretim işletmelerinde üretim personellerinin iyi bir verimlilik ortaya koyması gerekir. Bu konumda da yönetim kademeleri ile personeller arasında kuvvetli bir bağ ve güven ilişkisi kurularak yüksek verim elde edilmesi mümkün olacaktır. Ama bu iletişimin benzer bir şekilde diğer kademelerde bulunan güvenlik görevlisi veya temizlik görevlisi gibi personeller ile de kurulması gerekecektir.

Bir işletme içerisinde yöneticiler ve üst pozisyonda bulunan kişiler bir alt kademe personelleri dışında diğer personeller ile de iletişim içerisinde olmayı unutmamalıdır. Elbette tüm sorunların çözümünde ve her anda en üst konum yönetici en alt konumdaki personel ile sürekli bir iletişim içerisinde bulunmayacaktır. Ancak gereken konularda mutlaka bu yöntemin de tercih edilmesi gerekir.

Verimlilikte Çalışanlarla Konuşmanın Faydası

Gün içerisinde bir işletmede yöneticiler ve işletme sahipleri çalışanları ile konuşarak, onların ne yaptığını, neye ihtiyacı olduğunu ve işin daha verimli olması için neler yapılacağını sorabilir. Bu iletişim aslında bir mülakat oluştururken, çalışanın sıkıntılarını anlama, işin gerekliliklerini anlama ve daha iyi sonuca ulaşmak için yöntemler arama amacıyla yapılır. Yani çalışanı ve işi anlamak için iletişim kurulur.

Ofis koşullarında çalışılan bir işletmede veya üretim konumunda bulunan bir işletmede organizasyon içerisinde kişiler ile iletişim kurarak onlara kendilerini düşündüğünüzü ve anladığınızı ifade edebilirsiniz. Eski sistemde bulunduğu gibi ast-üst ilişkilerinin çok katı bir şekilde uygulanması, çalışanın işletmenin kendisini önemsemediği gibi bir duyguya kapılmasına neden olabilmektedir.

Çalışanın kendini işletmeden uzak hissetmesi ve sadece emeğinin kullanıldığı bir işletmede var olduğunu hissetmesi, verimli bir çalışma sistemini ortadan kaldıracaktır. Bu durumda verimli bir performans göstermeyen çalışan işletme verimini de olabildiğince düşürecektir. İşletme içerisinde belirli dönemlerde ve belirli yöntemler ile birlikte çalışanlar ile iletişimin standart bir hale getirilmesi önemlidir.

Bu iletişim sırasında çalışanların ihtiyaçları belirlenerek, bu sorunlara cevap verilebilir. Örnek olarak işletme içerisinde gerçekleştirilen öğlen yemeği uygulamasından memnuniyetin sağlanıp sağlanmadığı ya da taleplere bağlı olarak yemek kartı gibi bir tercihin uygulanıp uygulanmaması gibi konuda kararlar personel ile karşılıklı şekilde verildiğinde, daha işletmemede de verimlilik elde edilebilir.

anadolupass mobil uygulama
AnadoluPass Mobil Uygulama
Hızlı, kolay, güvenli!
Günlük hayatınızı kolaylaştıran hizmet ve avantajları ile AnadoluPass mobil uygulaması ile tüm işlemlerinizi daha hızlı, kolay ve güvenli yapabilmenizi sağlıyor.

Siz de AnadoluPass mobil uygulamasını hemen indirerek AnadoluPass’e her zaman kolayca ulaşabilirsiniz.