Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 1: Ofis Düzeninin Korunması - anadolupass.com.tr

Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 1: Ofis Düzeninin Korunması

En son haber, duyuru ve kampanyalardan haberdar olun
Şirketlerde Verimliliği Arttıracak Öneriler 1: Ofis Düzeninin Korunması

Bir işletmenin en önemli kaynağı, işletme içerisinde çalışan personellerdir. Özellikle günümüzde rekabet ortamının çok büyük bir noktaya ulaşmış olması düşünüldüğünde, çalışanların yüksek verimliliğe sahip olması, etkinlik ve motivasyon sayesinde daha fazla çalışmaları eskisine göre çok daha önemli bir hale gelmiştir.

İnsanlarda yani çalışanlarda verimlilik ve motivasyon çok önemli bir konu olmakla birlikte elbette ki insan makine gibi kurularak çalışan bir varlık değildir. İnsan, karmaşık bir varlıktır ve daha fazla motive edebilmek için birçok noktaya dikkat etmek gerekir. Bu konuda verimliliği artıran ofis düzeni gibi birçok farklı faktör ön plana çıkmaktadır. Bu içerikte ofis düzeninin korunması ve bu sayede de personel motivasyonunu arttırmanın yollarını bulabileceksiniz.

Ofis Düzeninin Korunmasının Önemi

Ofis içerisinde her çalışan kendine ait bir düzeninin olmasını ve bu düzene müdahale edilmemesini ister. Çünkü ofis çalışanları bir masa ile çalışma alanına sahip olur ve bu masa üzerinde kullandıkları her şeyi kendilerine ait olarak gördükleri için müdahale edilmesinden hoşlanmazlar. Ancak öte yandan kalabalık bir ofiste her çalışan bu şekilde bir yaklaşıma sahip olduğunda da ofis içerisinde düzen sağlamak zor olabilir.

Elbette profesyonel bir işletmede, ofis çalışanlarının kendilerine ait alan içerisinde özgürlük sağlamalarına izin verilmelidir. Yani bu bağlamda ofis masalarında kendilerine ait ufak eşyalar, kişisel ve motive edici nesneler bulundurabilir ve kendi masa çalışma düzenlerini hazırlayabilirler. Ancak bu düzen giderek karmaşık bir hale gelip, çevreyi de rahatsız edecek bir şekle ulaşılmalıdır.

Ofis düzeninin korunabilmesi ve çalışanların motivasyonu kaybolmadan sağlıklı bir ofis ortamı elde edilmesi için katı olmamak koşulu ile bir kontrol mekanizması yer almalıdır. Çünkü işletme içerisinde verimlilik açısından düşünüldüğünde, ofis ortamının düzensiz bir yapıya sahip olması, kısmen sorun olarak görülmese dahi dağınık bir durum ortaya çıktığında kalıcı ve uzun vadede bir sorun ile karşılaşılabilir.

Ofis Düzeni Nasıl Korunabilir?

Ofis içerisinde düzenin korunabilmesi ve uzun vadeye yayılmadan dağınıklık sorununun ortadan kaldırılabilmesi için belirli bir programlama yapılabilir. Bu program içerisinde hem çalışanlar hem de işletme yönetimi katkı sağlayarak, temiz, düzenli ve ferah bir ofis ortamı sağlamak için yardımcı olabilir.

Örnek olarak profesyonel ofis yönetiminde haftanın belirli bir günü personel son yarım saatte mesaiye ara verir ve her bölüm kendi içerisinde bir ofis düzenleme etkinliği gerçekleştirir. İşletme içerisindeki her departman ortak masa düzenleme zamanı tespit ederek bu çalışmayı yaptığında, verimli ve teşvik edici bir sonuç elde edilebilir.

Ofis düzeninin temin edilmesi, korunması ve bunun bir alışkanlık haline getirilmesi işletme verimliliğini ve personel motivasyonunu yüksek oranda arttıracaktır. Pratik ve hızlı bir şekilde sağlanacak ofis temizliği ve düzenleme çalışmaları dışında ofiste sürekli düzeni sağlamak açısından da bazı adımlar atılabilir. Örneğin ofis içerisinde yemek yenilmemesini sağlamak için dışarıdan sipariş edilecek yemekler yerine personele verilecek düzenli yemek kartı sayesinde farklı işletmelere yönlendirilmesi ve öğlen yemeğini bu şekilde temin etmesi sağlanabilir.

anadolupass mobil uygulama
AnadoluPass Mobil Uygulama
Hızlı, kolay, güvenli!
Günlük hayatınızı kolaylaştıran hizmet ve avantajları ile AnadoluPass mobil uygulaması ile tüm işlemlerinizi daha hızlı, kolay ve güvenli yapabilmenizi sağlıyor.

Siz de AnadoluPass mobil uygulamasını hemen indirerek AnadoluPass’e her zaman kolayca ulaşabilirsiniz.