KOBİ’leri Sanal Dünyada Başarılı Kılacak İpuçları - anadolupass.com.tr

KOBİ’leri Sanal Dünyada Başarılı Kılacak İpuçları

En son haber, duyuru ve kampanyalardan haberdar olun
KOBİ’leri Sanal Dünyada Başarılı Kılacak İpuçları

Pandemi öncesi dönemde de önemini koruyan dijitalleşme, özellikle pandemi sonrasında son derece hız kazandı. Mağazalarını fiziki olarak kapatmak zorunda kalan KOBİ’ler satışa devam etmek için e-ticaret seçeneğini değerlendirmeye başladı. Böylece KOBİ pazarlama ortamında önemli bir değişim süreci yaşandı.

Dijital Dünyada Başarının Yolu Web Sitesi Sahibi Olmaktan Geçiyor

Günümüzde birçok KOBİ tarafından sunulan hizmet veya ürün, potansiyel müşteriler tarafından öncelikle akıllı telefon ve internet üzerinden tespit ediliyor. Satın alma sürecinde oldukça etkili olan web sitesi sahibi olma, bu web sitesinin özellikle mobil uyumlu olması noktasında daha da önemli hale geliyor.

İstatistiklere göre Türkiye’de faaliyet gösteren pek çok KOBİ bir web sitesine dahi sahip değil. Diğer yandan web sitesi sahibi olanların ise sadece çok küçük bir bölümünün siteleri, tablet veya akıllı telefon ile optimize edilmiş durumda yer alıyor. Bu noktada satışlarınızı artırmak için sadece web sitesi sahibi olmanız yetmiyor. Çünkü internet kullanıcılarının yüzde 85’e yakın kısmı, internet ziyaretlerini akıllı cihazları ile gerçekleştiriyor. Başka bir deyişle, mobil uyumlu web sitesi sahibi olan bir KOBİ için, aslında şimdiye kadarki en çalışkan satış görevlisini bulmuş gözüyle bakılıyor. Bilindiği üzere web siteleri haftanın her günü durmaksızın çalışıyor, izin istemiyor veya mola vermiyor.

Sosyal Medyaya Yönelmek: Satış Değil İletişim Odaklı Olmak

Günümüzde hemen her marka veya şirket sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Ancak bu noktada yapılan en büyük yanlışlardan biri sosyal medyayı sadece bir satış platformu olarak değerlendirmek oluyor. Tam da bu noktada sizi çekici ve sempatik hale getirecek ana fikrin, müşterilerinizle duygusal bir bağ kurma olduğunu bilmeniz gerekiyor. Aksi halde sadece satış odaklı girişimlere yer vermeniz, çekici olmaktan çok insanlarda "reklam kokan hareketler" kavramını uyandırarak itici olmanızla sonuçlanıyor.

Sosyal medyayı tam da olması gerektiği gibi kullanmanız için öncelikle hedef kitlenizin eğilimlerini sorgulamanız gerekiyor. Örnek vermek gerekirse, mobilya satışı yapan bir KOBİ iseniz öncelikle hedefinizdeki insanların evlilik hazırlığı yapan çiftler olması gerekiyor. Daha sonra onlara hitap tarzınız, samimi diliniz, seçtiğiniz konu ve tabii ki anlatım tarzınız ile onları doğrudan etkileyebilmeniz önemli hale geliyor. Bu tür insanların sıklıkla Pinterest, Facebook ve Instagram gibi mecraları kullandığını ve 20 ile 35 yaş aralığında olduğunu, karar vericilerin erkeklerden çok kadınlardan oluştuğunu bilirseniz, takip etmeniz gereken strateji de kolaylaşıyor. Bu kapsamda seçtiğiniz konu ve dilin daha çok ilham veren tarzda olması ve duygulara tercüman olan sempatik bir dil kullanmanız gerekliliği ortaya çıkıyor.

Hedef kitlenizin beğenileri, ilgi alanları ve yaş aralığı belli ise küçük bir bütçe ayırabilir, sponsorlu reklamlar yayınlayabilirsiniz. Pek çok sosyal medya mecrasında bu tür reklamları cinsiyet, ilgi alanı, beğeni ve yaşa göre filtreleyebilir ve hedefinize doğrudan ulaşabilirsiniz.

anadolupass mobil uygulama
AnadoluPass Mobil Uygulama
Hızlı, kolay, güvenli!
Günlük hayatınızı kolaylaştıran hizmet ve avantajları ile AnadoluPass mobil uygulaması ile tüm işlemlerinizi daha hızlı, kolay ve güvenli yapabilmenizi sağlıyor.

Siz de AnadoluPass mobil uygulamasını hemen indirerek AnadoluPass’e her zaman kolayca ulaşabilirsiniz.